Re: Welke SSH key?

On Thu, Jun 15, 2017 at 09:35:05PM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> [...]

Ja.  `ssh-add` is eigenlijk `ssh-add /pad/naar/een/default-key-pair`
Er is niks mis mee om
  ssh-add /pad/naar/nog/een/key-pair
  ssh-add /en/nog/een/key
  ssh-add ./nog/eentje
te doen.

Met behulp van

   ssh-add -L

is op te vragen welke identities er allemaal geladen zijn.

> Het is een script wat op allerlei computers hetzelfde commando uitvoert,
> zoiets:
> --------
> eval `ssh-agent`
> ssh-add
>
> var="sudo apt-get update; sudo apt-get dist-upgrade"
> #var="sudo su"
>
> ssh root@host1.vandervlis.nl "$var"
> echo "Druk op een toets...."; read
> ssh localadmin@server.pietjepuk.nl "$var"
> echo "Druk op een toets...."; read
> (...)
> -------
>
> Wellicht kan het ook op een andere manier.

ECHTWEL  :-)

> Ik heb wel eens gehoord dat ssh-agent niet erg veilig zou zijn.

Ik ben van mening dat de gehoorde uitspraak
voor onnodige angst heeft gezorgd.

> Verder doe ik natuurlijk alles na elkaar wat niet erg efficiënt is.

  aptitude show ansible

Leven en laten leven