Re: Firefox is terug in Debian

Hallo Richard,

Op 11-03-16 om 10:01 schreef Richard Lucassen:

> Nee, behalve in de bovenste blauwe balk van de windowmanager staat
> nergens "ik ben Iceweasel".

Jawel hoor. Bijvoorbeeld in de useragent-string.
Uiteraard is dat wel te wijzigen, alles is te wijzigen.

> Verder zou ik gewoon m'n mond houden over
> Iceweasel, het gaat er niet om dat ze geen support *kunnen* leveren
> maar dat ze dan een mooie reden hebben om je af te poeieren en ze zich
> zo niet met jouw problemen hoeven bezig te houden.

Bij bijvoorbeeld het CAK testen ze echt. Daar supporten ze bijvoorbeeld
ook alleen Firefox ESR omdat je anders elke paar weken weer moet gaan
testen. De klant krijgt e-mails over welke browser ondersteund wordt, en
dat andere na 1 april o.i.d. niet meer werken. Het gaat ze daar vooral
om oude MSIE versies, maar klant maakt zich zorgen.

> Bij KPN eist men dat er een experia box aan de lijn hangt. Bij
> oplevering van de lijn verdwijnt die meuk linea recta de vuilnisbak in,
> maar ik zeg ze doodleuk dat er zo'n ding aan hangt en pas dan kunnen ze
> de lijn meten.

Tegen mij vertelden ze laatst dat ze geen enkel support geven op de
Esperia-box, omdat het een ieder vrij is daar een device naar zijn keuze
neer te zetten, en ze niet al die apparaten kunnen supporten.

De Experia-box bleek uiteindelijk defect. Wat een rotdingen.

> Die gasten in het ingehuurde callcenter werken met een script en als
> daar iets anders komt dan het antwoord "IE" of "firefox" dan staat er
> een pijl naar "exit" en dus moet je gewoon zeggen "firefox" want dat
> kennen ze wel.

Mijn klanten houden niet zo van foute dingen zeggen, en ik ook niet.

En als clubs als Marktplaats een screenshot eist voordat men wil
antwoorden, dan is het lastig. Een screenshot omdat inloggen traag
werkt. Pfff, net of je dat op een screenshot kunt zien.

> Nederland is een heel tolerant land, maar je moet wel heel precies het
> formuliertje invullen.

Zo tolerant is NL niet meer.