Re: linux-image-amd64 niet gebaseerd op de nieuwste kernel

Hoi Frank,

Op 13-02-16 om 10:27 schreef Frank Voncken:
> Ik heb twee pakketten van Linux kernel naast elkaar op mijn laptop:
> linux-image-4.3.0-1-amd64 en linux-image-4.4.0-trunk-amd64. Als ik dat
> oudere pakket wil verwijderen, dan blijkt dat het metapakket
> linux-image-amd64 ook automatisch mee verwijderd zal worden. Toen werd
> ik achterdochtig. Dit metapakket blijkt nog gebaseerd te zijn op oudere
> van de twee. Klopt dit wel gezien de omschrijving "this package depends
> on the latest Linux kernel"?

linux-image-4.3.0-1-amd64 depends on het nieuwste 4.3.0 kernel uit
testing. Het 4.4.0 kernel uit experimental hoort daar niet bij.

Het metapakket linux-image-amd64 depends on het nieuwste kernel uit de
Debian versie waar de linux-image-amd64 uit komt. In jouw geval is dat
wellicht testing.

> Of kan ik gerust doorgaan met verwijderen?

Ja, volgens mij wel.

Maar je kunt ook gerust meerdere kernels laten staan, dan heb je nog
iets om op terug te vallen als ze in experimental iets zetten wat
wellicht te experimenteel is. Mijn advies is: gewoon laten staan.