linux-image-amd64 niet gebaseerd op de nieuwste kernel

Ik heb twee pakketten van Linux kernel naast elkaar op mijn laptop: linux-image-4.3.0-1-amd64 en linux-image-4.4.0-trunk-amd64. Als ik dat oudere pakket wil verwijderen, dan blijkt dat het metapakket linux-image-amd64 ook automatisch mee verwijderd zal worden. Toen werd ik achterdochtig. Dit metapakket blijkt nog gebaseerd te zijn op oudere van de twee. Klopt dit wel gezien de omschrijving "this package depends on the latest Linux kernel"?

Of kan ik gerust doorgaan met verwijderen?

Groet,
Frank