Voors en tegens Systemd

Hallo,

In het draadje '1 not upgraded' van Richard Lucassen komt systemd ter sprake en een overstap naar devuam
Ik heb mijn systeem nog op wheezy en wilde de overstap naar jessie voorbereiden. Ik heb wel het een en ander gelezen over systemd, maar dat was over het algemeen positief.
Kan iemand me vertellen wat de voors en tegens van systemd zijn? Of me verwijzen naar goede (objectieve) arikelen.
Dank.

--
Securely sent with Tutanota. Claim your encrypted mailbox today!
https://tutanota.com