Re: 1 not upgraded

Op 16-01-16 om 10:02 schreef Richard Lucassen:
> Ik krijg de laatste dagen onder testing:
>
> 20 upgraded, 5 newly installed, 0 to remove and 1 not upgraded.
>
> Die "1 not upgraded" kwam altijd wel boven water bij een "apt-get
> install <package>" o.i.d. maar nu niet. Hoe kom ik er het simpelst
> achter welk package dat is? Met /var/log/apt/ kom ik er niet en ook het
> installeren van aptitude helpt me niet verder (ik ben geen apt guru)
>
> Vroeger stond er altijd:
>
> "The following packages have been kept back"
>
> maar dat is verdwenen.

Ik krijg dat normaal wel.

> Iemand een hint? Ik heb wel een pin lijst om
> systemd buiten de deur te houden trouwens.

Misschien staat er hier iets tussen?

apt-get -V dist-upgrade

less /var/log/dpkg.log

apt-get -f install

dpkg --clear-avail

mv /var/lib/apt/lists /var/lib/apt/lists-weg
mkdir /var/lib/apt/lists

strace apt-get dist-upgrade | less

Je pinning verwijderen, en kijken welke packages hij dan wil updaten?
Niet doen natuurlijk, maar je kunt wel zien welke packages.