Re: Ervaringen met Letsencrypt

Hoi Paul,

On Wed, May 25, 2016 at 10:34:03AM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Hoi,
>
> Ik heb wat experimenten gedaan met Letsencrypt, en het werkt best heel
> aardig.

Ja he? :-)

https://grep.be/blog/en/computer/play/Playing_with_Letsencrypt/

(was nog voor het ook in backports zat)

> Installeren van Letsencrypt gaat zo:
> apt-get -t jessie-backports install letsencrypt
>
> En verder iets specifiek voor je server, ik gebruik Apache:
> apt-get -t jessie-backports install python-letsencrypt-apache

Persoonlijk gebruik ik de autoconfiguratietoestanden niet. De webroot
plugin werkt ook fijn.

> [...]
> http://backports.debian.org/Instructions/
>
> Dit commando vraagt een certificaat aan, en installeert hem ook:
> letsencrypt --apache -t -m paul@vandervlis.nl -d test.freecafe2.nl
>
> Resultaat zie hier: https://test.freecafe2.nl
> https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=test.freecafe2.nl&s=91.198.178.59&latest
>
> Als je "letsencrypt" zonder argumenten ingeeft, dan wil hij alle
> domeinen op je server van certificaten voorzien. Gelukkig vraagt hij nog
> wel even.
>
> Wat me opviel was dat je twee certifcaten nodig hebt voor "domein.nl" en

Dat hoeft niet. Je kan meer dan één domein aan letsencrypt meegeven:

letsencrypt -d domein.nl -d www.domein.nl

gaat een certificaat aanvragen met een SubjectAlternativeName (zodat het
geldig is voor meer dan één domein).

Bij deze :-)

--
< ron> I mean, the main *practical* problem with C++, is there's like a dozen
       people in the world who think they really understand all of its rules,