Re: usb en sd card niet gedecteerd in Debian stretch

Op 18-12-15 om 10:21 schreef Frank Voncken:
> Oeps, bijlagen vergeten...

Als ik je goed begrijp doet USB het niet na booten. Een USB-muis doet
het bijvoorbeeld niet, correct? Test graag direct na booten, zonder dat
hij in slaap is geweest en weer is ontwaakt.

Je kunt het proberen, het kan weinig kwaad, en je kunt simpel terug naar
een ouder kernel en 4.4 verwijderen.
Maar om eerlijk te zijn ben ik wat bang dat het het probleem niet oplost.

Wat je nog kunt proberen is het pakket "intel-micrcocode" te
installeren, je moet daarvoor zowel contrib als non-free aanzetten in
sources.list. Dit heeft bij mij al heel rare problemen opgelost, daarom
installeer ik het steeds vaker.

Met Google of DuckDuckGo zoeken op de verdachte meldingen.

Als ik zoiets doe, en verwacht evt. problemen, dan installeer ik op een
USB-stick of andere SSD en zo heb ik ook het Windows systeem nog. Als je
het Windows systeem nog hebt, zou je kunnen kijken of USB daar ook
problemen geeft. Er schijnen ook Windows USB live-sticks te zijn, maar
geen idee of die hardware-specifiek zijn.