Re: Fwd: Apt-get frontend

Op 30-04-15 om 14:55 schreef Frank Voncken:
> Ik weet niet of je daar wat aan hebt, maar ik kom toevallig een bericht op
> een forum van Ubuntu Nederland tegen:
> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=88608.0

Ik sla de forums van Ubuntu meestal over, er staat teveel onzin.

> Daar wordt SolydXK aanbevolen. Overigens wordt in dat bericht gewezen op
> een soort script op Debian wiki die automatisch update en upgrade
> uitvoert: https://wiki.debian.org/UnattendedUpgrades

Ik ken het, maar het voert updates meteen uit en dat heeft zo zijn risico's.

Waar ik mee bezig ben is een script wat updates pas na een paar dagen
automatisch installeert. Als er dan iets mis is, kun je er al van alles
over vinden op internet. En als je het op tijd merkt kun je de update
nog tegenhouden.

Overigens heb ik contact met Michael Vogt, de maker van Unattended
Upgrades. Hij zou een dergelijke feature ook wel willen.