Re: User geen lid van zijn eigen groep

Op 27-05-15 om 13:49 schreef Wouter Verhelst:

> Hoe ziet de "ls -ld" van die directory er uit?

root@hosting:~# ls -ld /home/piet
drwxr-x--- 3 root piet 4096 Jul 24  2012 /home/piet

Piet zou binnen moeten kunnen als lid van de groep "piet", maar daar is
iets mee mis.

> Wat gebeurt er als je "groups" doet (zonder argument) als gebruiker
> piet, wanneer die ingelogd is? Noot: "groups piet" gaat configuratie
> nakijken en zegt je wat de situatie _zou_ moeten zijn; "groups" kijkt
> informatie na over huidige proces en vertelt je wat de effectieve
> situatie _is_. Niet helemaal hetzelfde.

Interessant, maar ook daar geeft hij wel de groep, maar ik mag niet binnen.

Ik heb ook de user verwijderd en opnieuw aangmaakt (andere UID en GUID).
Maar het probleem blijft.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

https://www.vandervlis.nl