Re: Vertaling Debian Jessie

Op 06-05-15 om 16:21 schreef Patrick Ruytings:
> Dag iedereen,
>
> Ik heb vastgesteld dat er ergens in Debian Jessie een probleem is met de
> vertaling naar het Nederlands. Ik heb minstens 1 menu gezien (rechts
> klikken op het bureaublad) waar de onderdelen voor een deel in het
> Nederlands staan en voor een deel in het Engels (en dat vloekt. :-).
> Enig idee of daar iets aan gedaan kan worden?

Ik ben bang van niet. Als een nieuwe distro klaar is, dan is hij klaar
en wordt er eigenlijk alleen nog security support geleverd. De gedachte
is ook dat alles wel went of gedocumenteerd kan worden.

En dat de fout blijkbaar ook weer niet heel erg is, anders had iemand
hem wel al eerder verbeterd.

Soms worden er wel eens dingen met point-releases verbeterd, maar met
vertalingen heb ik dat eigenlijk nog niet gezien.

Als het gaat om applicaties zijn er soms nog backports, waarin iets
verbeterd kan worden. Maar van desktops worden normaal geen backports
gemaakt.

Neem jezelf voor over een jaartje (of eerder) testing te gaan draaien,
en daarop opbouwende kritiek te gaan geven. Of zelf dingen bij te dragen
natuurlijk.

Mocht je het leuk vinden, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om het
voor jezelf te corrigeren.