Re: Mailinglist

On Wed, May 06, 2015 at 03:39:06PM +0200, Patrick Ruytings wrote:
> Dag Geert,

Lees verder ...

> Zoals met het Usenet van vroeger? Spijtig dat er niet veel meer gepost
> wordt op Usenet. :-(

Nou, eigenlijk vooral groep mensen. Denk bijvoorbeeld sportclubs,
ouders op/naast schoolplein, fanfare/harmonie, collegas.

Als men toch een vergelijk met Usenet wil maken,
besef dan dat een mailinglist ook kapot kan.
Dat als verzoek om de ML die je gebruikt, om die LEEFBAAR te houden.

> Dat begreep ik wel hoor, maar ik wist niet hoe ik dat in de praktijk via
> gmail moest doen.
> Hopelijk doe ik het nu correct (juiste bestemmeling en onderposten).

Ohjawel, erg correct.  ( glimlach hier:  'correct' is een fout woord
   ( ja, humor is persoonlijk ) )

De mailinglist wordt aangeschreven. Als in: "Nog steeds prive bericht versturen,
maar niet voor zaken waar de ML voor is.".

De term 'onderposten' is mijn inziens ontstaan in een tijd dat men het
te veel moeite vond om mensen te leren waar ze de cursor neer moeten zetten.
Dat onlogische gedrag noemde men 'bovenposten'. De mensheid zal er nog wel
even last van hebben. Misschien zou ik wat minder "laten leven" moeten hanteren
en tegen bovenposters wel moeten zeggen dat ze hun cursus e-mail moeten afmaken.

Een ander ding:
Vooropgesteld: termen "1-op-1" en "1-naar-N" zijn bekend.

Een 1-op-1-bericht laten beginnen met "Hallo Karel,"
wordt goed ontvangen als je Karel heet.

Een 1-naar-N-bericht laten beginnen met "Hallo Karel,"
is toch zo iets als verkeerd, dan wel ongelukkig, adresseren.

Leven en laten leven