Re: Zwart scherm na gebruikerwisselen of Afmelden

Op 01-03-15 om 23:45 schreef Dirk Ruijne:
> Allen,
>
> Zojuist heb ik het beeldscherm van mijn buren aangesloten en alles werkt
> perfect. Afsluiten, gebruiker wisselen, geen probleem. Overigens blijft
> de fallback omgeving staan.

Default logt hij in met wat je de vorige keer hebt gebruikt, dus de
fallback omgeving. Je kunt naar Gnome door op de pagina waar je het
paswoord moet ingeven te kiezen voor "Gnome". Er zit daar ergens een
dropdown menu. Dat wat je nu gebruikt heet daar "Gnome Classic".

> [...]
> non-free firmware geïnstalleerd) Dat had ik niet verwacht. Bedankt Paul!
>
> Dan de monitor (het grootste probleem; 3 D hoeft voor mij niet). Dat kan
> 2 dingen zijn. De kabel of de config van de X-server of zoiets.
> Helaas past de kabel van de buren niet op mijn monitor en de kabel van
> mijn monitor past niet op de monitor van de buren. Een verschil van 4
> pinnetjes. Dus de kabel kan ik niet testen. Ik ga op zoek naar een
> geschikte kabel. Ik houd jullie op de hoogte.
> Als het de kabel niet blijkt te zijn ga ik wat prutsen:
> - acpi=force toevoegen aan de grub parameters?

Lijkt me niet zinnig.

> - Xconfig aanpassen? Eigenlijk durf ik dat niet. Ik weet helemaal niet
> of dit tegenwoordig nog wel gedaan wordt.

Ik doe het soms wel, maar het is erg moeizaam.

> - verder niet echt iets gevonden op internet om te proberen

Die packages uit backports installeren zou je kunnen doen, zie de link
in mijn vorige post. Ik zie bijna nooit problemen met backports.
Het Linux kernel uit backports gebruik ik op veel Wheezy systemen.

> En als dat ook niet lukt: Jessie installeren.

Goed idee.