Re: Zwart scherm na gebruikerwisselen of Afmelden

Paul van der Vlis schreef op zo 01-03-2015 om 14:49 [+0100]:

> Ik ken eigenlijk geen beeldschermen die geen 3D kunnen.  3D wordt
> gemaakt door de grafische kaart, niet door je monitor.
>
> Wat wel kan, is dat je grafische kaart geen informatie krijgt van je
> monitor. Vaak helpt dan een andere VGA kabel.
> Gebruik geen verlengkabels of KVM-switches, die verstoren echt de
> meldingen van je monitor aan je grafische kaart. Daarom neemt je
> grafische kaart maar aan dat je monitor niets kan.

Dan ga ik voor de kabel. Hiervoor deed 3D het ook niet. En dat was het
moederbord MSI K9VGM-V ,met een AMD64 processor. Ik verwacht door geen
Intel videokaart in. Ik kan zo snel niet vinden welke grafische kaart
dan wel in dit moederbord zat. Ook moet het kabelprobleem boven water
komen als ik de monitor van de buren aan mijn computer hang.

> [...]

> Helemaal onderaan.
>
> Hier staan instructies voor backports:
> http://backports.debian.org/Instructions/
>
> Een andere, volgens mij betere, oplossing is om te upgraden naar Jessie.
> Zelf heb ik nog weinig ervaring met upgraden van Wheezy naar Jessie,
> maar ik verwacht weinig problemen.
> Een nieuwe installatie van Jessie werkt goed. Een installer kun je hier
> vinden: https://www.debian.org/devel/debian-installer/
>
> Bedenk dat je hardware eigenlijk te nieuw is voor Wheezy.
>
> In Jessie is backports default enabled, in Wheezy niet.

Paul, Hartelijk dank voor je tips. Ik ga eerst nog wat proberen. Maar ik
vermoed dat ik dan uiteindelijk Jessie installeer. Ik houd iedereen op
de hoogte. Kan zo nu en dan lang duren. Ik moet maandag weer werken en
dan 's avonds geen puf of vergadering.