NetworkManager aparaat beheer

Hoi,

Wat ik zoek is vergelijksmateriaal met een werkende NetworkManager.

Mocht je een Jessie hebben met NM dan ben ik benieuwd naar

* Inhoud /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf
* Een bestand uit /etc/NetworkManager/system-connections/ bijvoorkeur DHCP op eth0

Momenteel zegt NetworkManager tegen mij 'Bekabeld netwerk, aparaat wordt niet beheerd'

Het is een verse Jessie installatie die ik in twee stappen heb ge-installeerd.
Eerste stap minimaal en bij tweede stap m.b.v. `tasksel` XFCE ge-installeerd.
XFCE installatie was na de eerste reboot, via netwerk, eth0 doet dus.

Leven en laten leven