Re: LDAP TLS probleem

op 07-06-14 06:41, Geert Stappers schreef:

> reportbug

Zal ik overwegen.

> Omdat je in huis geen jas aan hebt,
> je doet een jas aan als je naar buiten gaat.

Een jas doe je thuis uit omdat het anders te warm is, of ongemakkelijk
zit. Maar je gebruikt lokaal toch ook geen telnet in plaats van SSH?

Ik gebruik lokaal steeds meer dezelfde technieken als via internet, en
ga er steeds minder vanuit dat een LAN wel veilig is.

> Daar ben ik wel benieuwd naar.

1. Het gaat om een grote organisatie, er lopen daar soms hackers rond.
2. De backend van Kerberos staat in LDAP, dus ook alle paswoorden.
3. De LDAP wordt ook gerepliceerd naar andere locaties via internet,
tenminste dat is de bedoeling voor de toekomst.
4. De homedirectories staan daar op NFS, soms werken mensen ook op een
andere locatie. We willen gaan kijken of dat via internet gaat.