Re: LDAP TLS probleem

On 06/07/14 06:41, Geert Stappers wrote:
Op 2014-06-06 om 22:07 schreef Paul van der Vlis:
op 05-06-14 20:46, Jan-Rens Reitsma schreef:

Ik las over LDAP dat je altijd LDAP moet gebruiken als het kan (zoals op
een LAN, intranet) maar LDAPS (TCP-poort 686) moet gebruiken voor
uitwisseling van gevoelige info op lijnen die onveilig zouden kunnen
zijn (zoals over internet). Ik weet niet of je hier iets aan hebt.
Waarom onbeveiligd over het LAN als het ook beveiligd kan?
Omdat je in huis geen jas aan hebt,
je doet een jas aan als je naar buiten gaat.

Of omdat er bijvoorbeeld netwerken zijn met publiek toegankelijke PC's waarop al sinds mensenheugenis naar aller tevredenheid Windows 3.11 for Workgroups draait. Zulke PC's zou je tegen kunnen komen in kantines van instellingen waar dikke dames de pollepel zwaaien. Als systeembeheerder kun je beter geen ruzie met zulke dames krijgen want dan zwaaaaaaait er wat! :-(

Mvg, Jan-Rens.