Re: Scherm over te nemen, RDP

Op 11-12-13 21:55, Steven Post schreef:

> Moest ik in jou situatie zijn zou x11vnc mijn eerste reactie zijn
> (afgaande op de beschrijving in synaptic), die laat toe om met elke VNC
> viewer te verbinden op een bestaande X11 sessie, dus ook van een
> gebruiker op een scherm. Ervaring heb ik er echter niet mee.

Daar heb ik wel ervaring mee (vele jaren geleden).

Het was wat lastig configueren maar het functioneerde goed. Alleen wel
traag. Het was bruikbaar om wat remote beheer te doen, maar echt niet
geschikt om wat meer op te werken.

Bij NX-achtige protocollen zoals X2go is de snelheid in orde en kun je
er op werken als stond de machine lokaal. Alleen wat grotere bewegende
beelden (video) zijn niet goed.