Re: Prioriteit van SSH

Op 18-09-13 11:18, Heiko schreef:

> Hallo,
>
> Samen met een paar collega's recent ook tegen dit probleem aagelopen. Je
> zou als snelle fix kunnen denken aan sshd draaien met een negatieve(re)
> nice-waarde.

Ik heb dit geprobeerd in het init-script van ssh te zetten, maar de
"start-stop-daemon" doet moeilijk.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg of een foutmelding van
start-stop-daemon dat hij de optie niet snapt, of hij interpreteerd mijn
"-10" als een "10", waardoor ik juist een lagere prioriteit krijg (ik
test dit met "ps alx | grep sshd").

Ook als ik het in een apart script zet en dat start vanuit vanuit het
initscript met start-stop-daemon gaat het niet goed. Als ik het script
direct start gaat het wel goed, maar uiteraard wil ik iets wat
automatisch start.

> Maar we gaan nu kijken wat er me behulp van 'cgroups' kan, maar hebben
> op dit moment nog geen 'recept' klaar. Zie voor meer info:
>
> http://linuxaria.com/article/introduction-to-cgroups-the-linux-conrol-group
> https://www.kernel.org/doc/Documentation/cgroups/cgroups.txt

Wellicht mooier inderdaad, maar vergt studie.