Re: Prioriteit van SSH

On 2013-09-18 09:30, Paul van der Vlis wrote:
Hallo,

Vanmorgen had ik een storing op een webserver die ik beheer. De load was
boven de 200, Apache was traag, maar SSH nog trager.

Is het mogelijk de prioriteit van SSH (en bash) te verhogen zodat
repareren van een probleem beter gaat?

Hallo,

Samen met een paar collega's recent ook tegen dit probleem aagelopen. Je zou als snelle fix kunnen denken aan sshd draaien met een negatieve(re) nice-waarde.

Maar we gaan nu kijken wat er me behulp van 'cgroups' kan, maar hebben op dit moment nog geen 'recept' klaar. Zie voor meer info:

http://linuxaria.com/article/introduction-to-cgroups-the-linux-conrol-group
https://www.kernel.org/doc/Documentation/cgroups/cgroups.txt

Groeten, Heiko