Re: systeemtijd, local time, UTC en VPS

On 27-07-13 08:11, Geert Stappers wrote:

> Geeft als output
>  Current default time zone: 'Europe/Amsterdam'
>  Local time is now:      Sat Jul 27 09:53:52 CEST 2013.
>  Universal Time is now:  Sat Jul 27 07:53:52 UTC 2013.

Dat is raar. Als ik dat doe (als root), dan kan ik de timezone
instellen. Zoiets:
-----
Configuring tzdata
Please select the geographic area in which you live.
Subsequent configuration questions will narrow this down by presenting a
list of cities, representing the time zones in which they are located.
        │

Geographic area:
Africa
America
(...)
[OK]  [cancel]
-------

Probeer het maar eens op een andere machine.

De timezone staat echter goed, ook het tijdverschil tussen local time en
UTC is helemaal goed. Wijzig dus graag niets aan de timezone.

Mij lijkt dus de tijd fout. Kwestie van NTP installeren wellicht?

Nu weet ik echter dat er virtualisatie-methodes zijn waarbij de tijd van
de host wordt gehaald, en je deze niet zelf kunt instellen, dus ook NTP
kan het dan niet. Zie de logs. In dat geval moet je naar de beheerder
van de host.