Re: Goed communiceren

Paul van der Vlis:
> Geert Stappers:

> Om eerlijk te zijn zie ik niets verkeerds aan zijn vraag.

Vraag aan de barman: "Heeft u een biertje?"
Barman: "Ja! Die heb ik."
Daarmee is de vraag beantwoord, en om een biertje te bemachtigen, zal
de vragensteller verdere actie moeten ondernemen.

Je hebt mensen die een vraag letterlijk opvatten en je hebt mensen
die de betekenis van een vraag vooral ontlenen aan de context en het
daarbij niet erg nauw met de logica nemen.

Ziedaar een bron van krommunicatie, of beter: verdommunicatie.