Re: Paswoord na ontwaken uit slaapstand uitschakelen

Op 09-07-12 20:42, Frank Voncken schreef:

> Ik had ook al ernaar gezocht en gevonden in
> https://wiki.archlinux.org/index.php/GNOME#Make_the_power_button_interactive

Bedankt!

> Overigens heb ik het niet uitgeprobeerd. Ik wist namelijk niet direct
> hoe ik het volgende kon doen:
> # xhost +
> # su - gdm -s /bin/bash
> $ dbus-launch

De eerste regel voer je uit zonder het hekje als root, dus:
su   #hiermee wordt je root
xhost +

Met "xhost +" geef je elke user in deze terminal toegang om grafische
programma's te starten.
Met de tweede regel (weer zonder hekje) wordt je user "gdm" met als
shell bash:
su - gdm -s /bin/bash

Je ziet dat de prompt in een dollar veranderd. Tik "whoami" en je zult
zien dan je user "gdm" bent. Als user gdm geef je dan het laatste
commando, zonder dollar:
dbus-launch

Geprobeerd heb ik het overigens nog niet.