Printer met pincode voor privacy

Hallo,

Voor een zorginstelling moet ik een volume multifunctie kleuren
printer/copier aangeschaffen.

Belangerijk punt is dat het i.v.m. privacy mogelijk moet zijn om de
printopdracht pas te krijgen na het intikken van een persoonsgebonden
pincode op de printer.

Xerox en HP zijn al geprobeerd en schijnen het niet te kunnen doen met
Linux (ik ben daar verder niet bij betrokken geweest). Er staat nu een
HP. Iemand ervaring met een printer die dit wel kan?

Ik vond een artikel op de NOIV site:
https://www.ictu.nl/archief/wiki.noiv.nl/xwiki/bin/view/OpenAmsterdam/PrinterPin.html
Iemand een idee wie hier meer van weet, of algemeen van OpenAmsterdam?