Re: Lettergrootte in de console

Mark Stunnenberg zegt:
> Als je de package console-setup hebt geïnstalleerd, heb je een
> /etc/default/console-setup
>
> Daar in kan je toch je font en size instellen met:
>
> FONTFACE="Terminus"
> FONTSIZE="16"

Ik had die waarden al wel eens gewijzigd, en ook met
'dpkg-reconfigure console-setup' zijn deze waarden in te stellen.

Uiteindelijk wel een oplossing gevonden.
Ik heb /etc/default/console-setup eens nader bekeken.
Halverwege staat de tekst:

# You can remove the lines that follow.  They contain the contents of
# this file before version 1.47 of console-setup.

Alles hierna is uitgecommentarieerd, behalve de allerlaatste regel, die
luidt:

FONT="lat1u-12.psf.gz"

Dit bleek dat hele kleine lettertype te veroorzaken. Na het verwijderen
van deze regel hebben de hierboven ingestelde waarden er weer vat op.

Mooi dat dit na al die tijd ook eens opgelost is. Wordt het ook weer
leuker om dingen in de tekstconsole te doen.