Re: openldap beter en vernieuwd...

Hoi!

> [...]
> gemakkelijk te configureren.
>
> Nu, de nieuwe situatie: alleen bv al het toevoegen van samba.schema ben ik
> een hele tijd mee bezig geweest: eerst uitzoeken hoe te converteren naar
> een ldif versie, en dan uitzoeken hoe dat correct ingevoerd wordt enzo.
>
> Ik bedoel: 't is ook allemaal niet HEEL moeilijk, maar ik vind het heel
> erg veel onoverzichtelijker dan de oude situatie met een duidelijk
> conf-bestandje.
>
> Ben ik de enige die hier maar moeilijk aan kan wennen of die weinig tot
> geen voordelen ziet? Zie ik iets over het hoofd? Vinden jullie de nieuwe

Nee, ik vind cn=config echt heel erg verschrikkelijk.

Alles wat ik er ooit mee doe, schrijf ik op in m'n eigen Wiki, want
onthouden van die crap is echt onmogelijk.

Het idee erachter (configuratie-updates zonder server herstart) snap ik
wel, maar daar hadden ze toch wel wat beters voor kunnen verzinnen.

> Benieuwd naar jullie reacties. :-)

Voila :-)

> Goed weekend allemaal,

Idem.