Re: Webcam

Marcel van Beurden schreef:
> Hoi Paul,

> Ik heb er geen verstand van, maar toch wat ideetjes: kan zijn dat je
> webcam niet (volledig) UVC-compatible is. Of misschien dat die software
> niet V4L2 compatible is. Zou ook best kunnen dat het still image
> gedeelte via een andere driver loopt dan het video gedeelte.
>
> Kijk eens hier: http://www.ideasonboard.org/uvc/

De webcam blijkt een eigen driver te hebben, geen UVC. Het is me niet
duidelijk of de juiste driver geladen wordt, ze hebben het over spca5xx,
terwijl bij mij de gspca_stv06xx driver geladen wordt.

Een spca5xx driver vind ik niet, wel vele drivers als gspca_spca501,
gspca_spca505, gspca_spca506, etc. Qual der Wahl.

Misschien moet ik gewoon een andere kopen die gewoon UVC doet. Ze staan
genoemd op de lijst die je geeft.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--