Webcam

Hallo,

Ik vond laatst een webcam die ik alweer jaren geleden voor mijn
verjaardag had gekregen, ik had hem toen niet aan de praat gekregen.
Het gaat om een Logitech Quickcam Messenger.

Ik had hem ingeplugged en het leek nu wel goed te gaan (Debian stable),
de driver wordt netjes geladen en dergelijke. Alleen kreeg ik geen beeld
in programma's als Cheese, Camorama, of Mplayer. Hmmm.

Nu start ik echter toevallig Xsane en tot mijn verbazing zie ik dat ik
daar /dev/video0 wel kan gebruiken als input apparaat.

Waarom zullen de andere programma's niet functioneren?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/