Re: Probleem met netwerkchip RTL8111/8168B

Paul van der Vlis schreef:

> Ik heb dus nu ook maar zoiets als wat jij hebt besteld (de Asus M4A785T-M ).

Nog even voor de compleetheid:

Ik heb deze nu in gebruik genomen. Tijdens de installatie viel op dat
hij om firmware vroeg, maar deze niet kon vinden op de USB stick met
firmware.

Na enig zoekwerk kwam ik bij een bug die verteld dat er nog geen
toestemming is deze firmware te distribueren, maar dat de chip het ook
doet zonder firmware. Dat bleek te kloppen.

Het gaat dus om deze chip (uit lspci):
02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 03)

In de manuals heet dit "Realtek 8112L".
Ideaal is anders, maar hij doet het, ook met een liveDVD.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/