Re: Probleem met netwerkchip RTL8111/8168B

henk van ballegooijen schreef:

> Van de Realtek website: http://218.210.127.131/downloads/ is voor deze
> chip een linux driver te downloaden.
> Voor zover ik heb kunnen bekijken, heb je deze nodig:
> r8168-8.020.00.tar.bz2 (PCI-express interface)
> De driver heeft een autorun script en bevat ook een firmware voor de chip.
> Geen idee of het werkt omdat ik zelf de betreffende chip niet heb maar
> het model RTL8111E zou ondersteund moeten zijn.

Ik wist wel dat dit een mogelijkheid was, maar ik wil niet van
dergelijke drivers op mijn machine, zelfs niet als ze opensource zouden
zijn. Naar mijn mening leveren ze vooral problemen op, b.v. als je een
nieuw kernel moet installeren voor security o.i.d.

Ik beheer dit soort machines remote, je wilt dan niet dat er opeens geen
netwerkverbinding meer is.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--