Re: Trigger in package meerdere keren uitgevoerd

Op 30 oktober 2010 11:20 heeft Martijn Grendelman het volgende geschreven:

> $ sudo aptitude install xyz
> Unpacking xyz (1.0) ...
> Processing triggers for puppet ...
>  * Reloading puppet agent
> Setting up xyz (1.0) ...
> Processing triggers for puppet ...
>  * Reloading puppet agent
>

> Bij installatie met 'dpkg -i xyz_1.0_all.deb' komen die 'processing
> triggers for puppet' maar 1 x voorbij, zoals ik het -ook bij aptitude-
> zou verwachten.

Wilde gok (ik heb mij nog niet in triggers verdiept): ik denk dat er
door aptitude, als het triggerscript wordt gedraaid, een
environment-variabele gezet wordt die aangeeft of je in de unpack- of
de setup-fase zit. Op die manier is hetzelfde triggerscript in
meerdere fases van de installatie bruikbaar. De environment-variabele
moet je testen in je triggerscript om te zien of je in de gewenste
fase (in jouw geval setup) zit.

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax