Re: wget blues == domme fout: opgelost

Op <Sat, 16 Oct 2010 22:00:53 +0200> schreef Jaap van Wingerde in bericht <[🔎] 20101016220053.1d622e49@custard.vanwingerde.net>:

> Daarom heb ik een scriptje gemaakt dat controleert of twee betrouwbare domeinen gepingt kunnen worden. Als dat voor beiden niet het geval is, wordt de ADSL gateway door het opvragen van een
> webpagina door wget (met identificatie en wat postdata) herstart. Werkte perfect.
>
> Sinds vanochtend blijkt er iets mis te zijn.

> De opdrachten op de prompt en in het script zijn identiek. Wat zou er mis gaan?

Het script hield er door een fout van mij mee op. Ik definieerde een variabele $user voor wget: /usr/bin/wget --http-user=$user. Later wilde ik een mooie foutmelding maken:
user=`$whoami`
if ! [ -a $datadir/$datafile ] ; then echo "$datadir/$datafile bestaat niet, heeft gebruiker $user schrijfrechten in de directory waarin het script staat?"; error=1; fi

De ADSL gateway kent echter geen user jaap.

Ik heb er maar adsl_user en linux_user van gemaakt. Deze fout maak ik niet meer, hoop ik.

Veel dank voor de hulp.

--

Jaap van Wingerde
e-mail: 1234567890@vanwingerde.net