Re: wget blues

Op 16 oktober 2010 22:00 heeft Jaap van Wingerde het volgende geschreven:

> Als ik via het script met wget de pagina opvraag krijg ik de volgende
> foutmeldingen.
> [...] 401 Unauthorized
> [...] 401 Unauthorized
> Authorization failed."
>
> Handmatig op de prompt lukt het wel:
> [...] 401 Unauthorized
> [...] 200 OK
[...]
> De opdrachten op de prompt en in het script zijn identiek.

Dat is wel heel vreemd. Ik zou haast denken dat je twee verschillende
versie van wget gebruikt.

Bij de overgang van wget 1.10 naar wget 1.12 is er volgens de man-page
wel iets veranderd in de afhandeling van autorisatie. Misschien heb je
de optie "--auth-no-challenge" nodig (zie
http://www.gnu.org/software/wget/manual/wget.html#index-authentication-101).

Als dat niet helpt, zijn de opties -d (debug), -S (server-response) en
-o logfile je vrienden.

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax