Re: Apache restart werkt soms niet

On 10/07/2010 05:03 PM, Paul van der Vlis wrote:

Hoi,

> Je denkt dus dat er wellicht een webapplicatie draait die een connectie
> opent. Dat zou ook op misbruik kunnen wijzen.
>
> Er staat ook een Joomla site op die de hele dag naar localhost connect
> via ftp.

Een webapplicatie die een connectie opent zou mijn eerste verdachte
zijn, maar dit kan in principe optreden met elke resource die niet
afgesloten wordt.

En de woorden "misbruik" en "Joomla" vormen een vrij waarschijnlijke
combinatie...

> Daarom vermeldde ik het toch maar. En de afsluit problemen zijn geloof
> ik zo ongeveer begonnen nadat ik die itk geinstalleerd had.
> Maar op andere machines waar ik ook itk draai nooit problemen.

Als ik er iets langer over nadenk: ik kan verschillende manieren
bedenken waarop het draaien onder een andere user gevolgen kan hebben
voor het niet goed afsluiten van de webapplicatie. Behalve onvoldoende
rechten om iets te openen (en daardoor blijven hangen) zou het ook zo
kunnen zijn dat itk het killen van het proces als een andere user
uitvoert (dit is een gok: ik heb nooit met itk gewerkt). Iets wat eerst
wel afgeschoten kon worden, kan nu geblokkeerd worden. Ik vind het dus
nog niet zo vanzelfsprekend dat een webapp onder itk gewoon draait.

groet,

Winfried