Re: Alternatieven voor X sessie als Root [Was Re: KDE achtergrond valt weg]

On Saturday 16 January 2010 09:25:49 Matijs van Zuijlen wrote:

> Als ze tijdens hun root sessie hun Internet uitzeten mag het van mij
>  misschien nog :-).

Malware shrijvers denken daar net hetzelfde over.

Op dat gebied heb ik liever de "diktator" aanpak ;)

Ook als gewone gebruiker kan je de meeste script-talen uitvoeren (+desktop-
iconen).

> Wanneer vindt KDE dat dan nodig? Is dat ook met een menuoptie 'open als
>  root'?

Als je een app met enkel root privs in je KDE menu start zal je eerst een
dialoog venster voor je paswoord krijgen.

KDE (met KDM) start verder net geen GUI applicaties zonder sudo, kdesu, gksu,
... (ook niet via een xterm).
GNOME is hier eigenlijk veel eenvoudiger.

Jens.