Re: htaccess en htpasswd

Mathijs wrote:
> [...]
> AuthType Basic
> AuthName "Geheim!"
> AuthUserFile "/var/www/example.com/users <http://example.com/users>"
> Require valid-user
> </Directory>
>
> waarbij je met de tool htpasswd [1] de file /var/www/example.com/users
> <http://example.com/users> aan moet maken:
> htpasswd -c /var/www/example.com/users <http://example.com/users> johndoe
> (prompt voor password hier)
>
> Als je toch perse een .htaccess bestand [2] wil gebruiken, zorg er dan
> voor dat AllowOverride aanstaat voor de directory waar het bestand in

"AllowOverride AuthConfig" zou dat moeten zijn.

In de Directive Index [3] van Apache staat bij elk directive (voor zover
toepasbaar in directory of .htaccess context) vermeld, welke Override
optie er nodig is om het directive in een .htaccess file te kunnen gebruiken.

Zie bijv. http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/core.html#authtype

[3] http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/directives.html

Groeten,
Martijn.