Re: sysctl.conf settings niet actief na reboot

On 19 dec 2009, at 09:55, Martijn Grendelman wrote:

> Hoi Peter,

> Ik heb op mijn Lenny systeem:
>
> /etc/rcS.d/S30procps -> ../init.d/procps*
>
> en daarin staat ongeveer:
>
> for file in /etc/sysctl.conf /etc/sysctl.d/*.conf; do
>  if [ -r "$file" ] ; then
>    sysctl $quiet -p "$file"
>  fi
> done
>
> Dus het enige wat ik kan verzinnen, is het onbreken van de symlink in
> /etc/rcS.d, of iets met de permissies van /etc/sysctl.conf.

Het is vreemd.

- De symlink is er, alles is executable, niks aan de hand. Ik kan het /etc/init.d/procps script gewoon handmatig uitvoeren met het verwachte effect.
- Om het /etc/init.d/procps script te testen tijdens boot heb ik er een verklikkertje ingezet dat wat log tekst naar een testfile schrijft. En wat blijkt, bij handmatig runnen krijg je het gewenste effect, bij reboot of gewone cold boot echter wordt het script gewoon helemaal niet aangeroepen.
- Uit een tweede test met een zelfstandig testscriptje in /etc/rcS.d bleek dat niet standaard elk script in /etc/rcS.d/ wordt uitgevoerd. (de meeste blijkbaar wel, anders zou het systeem niet functioneel zijn)

Ik ben even uitgetest. Iemand een idee waarom mijn bootscripts in /etc/rcS.d/ niet (allemaal) worden uitgevoerd? Is er nog een andere setting die misschien bepaalde scripts uitsluit?

> Wellicht in een 'up' statement in /etc/network/interfaces bij eth0? Die
> gebruik ik ook altijd om bijv. de routing setup in orde te maken.

Dat is een idee, ga ik naar kijken als ik het rcS.d issue opgelost heb.

Groet,

Peter