Re: root fs was not correctly unmounted

Hugo Vanwoerkom schreef:

> [...]
>
>         MOUNT_FORCE_OPT=
>         [ "$(uname -s)" = "GNU/kFreeBSD" ] && MOUNT_FORCE_OPT=-f
>         # This:
>         #     mount -n -o remount,ro /
>         # will act on a bind mount of / if there is one.
>         # See #339023 and the comment in checkroot.sh
>         mount  -v  $MOUNT_FORCE_OPT -n -o remount,ro -t dummytype dummydev / 2>/dev/null \
>         || mount -v $MOUNT_FORCE_OPT -n -o remount,ro dummydev / 2>/dev/null \
>         || mount -v $MOUNT_FORCE_OPT -n -o remount,ro      /
>         ES=$?
>         [ "$VERBOSE" = no ] || log_action_end_msg $ES

Aan iets in die richting dacht ik inderdaad, alleen zie ik ook een
"2>/dev/null". Dit zorgt er voor dat er geen foutmeldingen op het scherm
verschijnen dus ik zou zeggen: haal dat weg, maak er misschien dit van:

mount  -v  $MOUNT_FORCE_OPT -n -o remount,ro -t dummytype dummydev / \

> Hoe zou ik dat doen?

Met iets als "> /root/logfile 2>&1", op de plek waar boven "2>/dev/null"
staat. Maar probeer het eerst eens zoals boven.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/