Re: root fs was not correctly unmounted

Hugo Vanwoerkom schreef:
> Hoi,
>
> Na een dist-upgrade met Sid krijg in met opstarten nu een bericht 'root
> fs was not correctly unmounted'.
>
> Ik had moeilijkheden met util-linux, nu opgelost.
>
> Heeft iemand een idee hoe ik er achter moet komen wat de moeilijkheid
> met umountroot is? Ik zie niets in de logs of op het console.

/etc/init.d/umountroot moet natuurlijk bestaan en executable zijn, en er
moet een link naar toe zijn (/etc/rc6.d/S60umountroot).

Als dit goed is zou je debug-code in het script kunnen zetten, b.v. om
te controleren of het script wel wordt uitgevoerd, en het mount commando
verbose uitvoeren (-v).
Als het te snel gaat kun je de output vast naar een bestand in het
rootfs sturen ;-)

Gebruik je misschien software raid, LVM of encryptie?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/