Re: Anonimiseren webapp

On Thu, Sep 10, 2009 at 11:13:41AM +0200, Winfried Tilanus wrote:

> [...]

Dit is de eerste keer dat ik hoor van geheim zout. Interessant, een
soort geheime hashfunctie, zou kunnen werken. Is het al eens uitgezocht?

Simpel: geen swap gebruiken! Een server die swap nodig heeft is zowiezo
te traag.

Alternatief: encrypted swap. Bij booten een random key genereren, daarmee
een encrypted swap partitie aanmaken, en dat gebruiken. Je hoeft de key
nergens te bewaren (anders dan dat de kernel hem nodig heeft), want na
reboot hoef je je swap niet te kunnen teruglezen, je maakt tenslotte
een nieuwe.

Ciao.                                                            Vincent.
--
Vincent Zweije <zweije@xs4all.nl>    | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"