Re: Geluidsperikelen

2009/9/10 Diederik de Haas <didi.debian@cknow.org>:

> Wat heb je als backend voor Phonon geselecteerd?

Wat is Phonon? O, ik zie het al:
"The Qt Phonon module provides a cross-platform multimedia framework
that enables the use of audio and video content in Qt applications."
Zo te zien is Phonon automatisch meegekomen met de installatie van de
laatste amarok. Ik heb het in elk geval niet zelf geïnstalleerd.

> Zie System Settings - Multimedia - Backend tab
> Als dat GStreamer is (de default), installeer dan de Xine backend en maak die preferred. Dan zal je
> waarschijnlijk weer geluid horen van je KDE applicaties.

Het is inderdaad GStreamer. Ik zal phonon-backend-xine installeren.
Ik kan niet eerder luisteren of het heeft geholpen dan vanavond (ik
zit op mijn werk en log thuis in via ssh).

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax