Re: [Debian]: KDE oder gnome (was: Debian 2.1 bei JFL ?)

Auf der QT-Mailingliste kam gerade die Ankündigung, die nächste Version
werde unter einer Open-Source-License veröffentlicht:
TROLL TECH ANNOUNCES PLANS TO MAKE NEXT GENERATION OF Qt OPEN SOURCE

Troll Tech AS today announced that the Free Edition of Qt, its popular
Graphical User Interface toolkit, will be released under an Open Source
license. With the new license, programmers will be able to distribute
and share any modifications they make to the Qt Free Edition. The lack
of such permission in the previous Free Edition license has been the
source of some dispute in parts of the Linux community since KDE, the
widely used Linux desktop environment, is based on Qt Free Edition.
Ich habe nicht viel Ahnung von Lizenzen, aber damit sollten die Probleme
mit KDE wohl vorbei sein.
Wer sich dafür interressiert, dem kann ich gerne die ganze Nachricht
zukommen lassen.

	Jens