Re: Debian upgrade --postpone-interactive-config?

Quoting Ole Tange (2013-11-03 03:43:23)
> En gang hver 3-5 måned rammer jeg i et Debian system, som trænger til
> den store opgradering:
>
>   apt-get update
>   apt-get upgrade
>
> Men upgrade tager utroligt lang tid fordi systemet igen og igen _lige_
> skal have mig til at fortælle, om jeg vil beholde den ændrede
> config-fil eller have den nye.
>
> Det er ikke fordi jeg ikke gerne vil spørges - for det vil jeg gerne;
> men problemet er, at jeg vil egentlig helst spørges i batches. Så kan
> jeg bede Debian om at spørge mig senere?
>
> Jeg forestiller mig noget ala:

> [...]

Hvad jeg ville gøre i den situation var først at installere etckeeper,
derefter opgradere med "apt-get -y upgrade", og så gå ind under /etc og
køre "git log -p" og inspicere hvilke af konfigurationsfilerne jeg evt.
ville opsætte anderledes.

En anden metode er beskrevet i "man 7 debconf" i afsnittet om
"unattended upgrades": Opgradér i "unattended mode", og kør derefter
kommandoen "dpkg-reconfigure --all --unseen-only".

En tredje mulighed er helt at undertrykke at køre postinst scripts under
installationen med noget á la "apt-get --option ...", og derefter
"dpkg-reconfigure --all --unseen-only" som ovenfor.

...men jeg har endnu ikke leget med sådanne tricks på aktive systemer,
kun ved friske installationer (multistrap tredje af metoderne ovenfor).

 * Jonas Smedegaard - idealist & Internet-arkitekt

 [x] quote me freely  [ ] ask before reusing  [ ] keep private