Debian upgrade --postpone-interactive-config?

En gang hver 3-5 måned rammer jeg i et Debian system, som trænger til
den store opgradering:

  apt-get update
  apt-get upgrade

Men upgrade tager utroligt lang tid fordi systemet igen og igen _lige_
skal have mig til at fortælle, om jeg vil beholde den ændrede
config-fil eller have den nye.

Det er ikke fordi jeg ikke gerne vil spørges - for det vil jeg gerne;
men problemet er, at jeg vil egentlig helst spørges i batches. Så kan
jeg bede Debian om at spørge mig senere?

Jeg forestiller mig noget ala:

1. Opgrader alle pakker. Hvis en pakke kræver interaktivitet, så vent
med at spørge, og gå istedet videre til den næste.
2. Opgrader alle pakker, der blev udskudt i punkt 1.
3. Nu er der muligvis andre pakker, der kan installeres uden
interaktivitet, så gå til 1.

Jeg kan umuligt have været den første, der er ramt i det problem.

/Ole