Re: Resolv.conf - hvordan ?

> (Hvis dit problem er, at den routers dhcp-server ikke giver dig
> dns-oplysninger, må du søge routerens manual om oplysninger om den
> slags).

Det har efter min bedste mening fungeret uden "indblanding" indtil jeg
installerede de nye pakker.

> iface eth0 inet static
>   gateway 192.168.0.1
>   dns-nameservers 212.242.40.3 212.242.40.51
>   address 192.168.0.80
>   netmask 255.255.255.0

Ja, det ligner ganske godt, lige bortset fra linien med dns-nameservers,
som jeg ikke var opmærksom på kunne skrives der.
Men er det ikke bedst at det kører automatisk, hvis nu udbyderen skifter
til anden/andre navneservere ?

Mvh
Lars P. Magnussen