Re: LTSP workstation (i386) med Debian under RedHat LTSP host

Hmm,

Lesskdisk vist kun findes som Debian pakke,ikke?
Igen serveren er RH og den eneste thin clinet løsning jeg kunne finde
var LTSP(til server side).
BTW: kan lessdisk workingstations "snakke" med LTSP serveren via PXE?

MVH;admir

On 8/17/06, Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> wrote:
On Thu, 17 Aug 2006 14:38:49 +0200 Admir Trakic wrote:

> Jeg har brug for at tilføje vis antal af gtk/gnome baseret
> applikationer på mine LTSP klienter.
> Da jeg vil helst slippe for gennemsøge min /usr/bin /usr/local/bin
> osv. med `ldd` kommando
> http://www.ltsp.org/documentation/ltsp-4.1/ltsp-4.1-en.html#AEN1777 -
> findes der andre nemmere alternativ hvor fremgangsmåde er mere
> "debianiseret"?

Den vel nok mest Debian-agtige måde er nok at bruge lessdisks fremfor
LTSP. Da er skrivebordet du præsenterer brugeren for Debian-baseret, og
dermed også opbygningen af menuerne.

Nyeste LTSP (endnu ikke i Debian stable) er også integreret med Debian.
Jeg tvivler dog på at det er den du mener (version hedder dér 0.87 -
selvom den vist er baseret på 4.1).

OBS! Tag ovenstående vurdering med forbehold - min holdning er farvet:
jeg er pakke-vedligeholder for lessdisks officielt for Debian!

Admir Trakic
Debian Gnu/Linux user #99405
http://www.trakic.com/