Re: LTSP workstation (i386) med Debian under RedHat LTSP host

On Thu, 17 Aug 2006 14:38:49 +0200 Admir Trakic wrote:

> Jeg har brug for at tilføje vis antal af gtk/gnome baseret
> applikationer på mine LTSP klienter.
> Da jeg vil helst slippe for gennemsøge min /usr/bin /usr/local/bin
> osv. med `ldd` kommando
> http://www.ltsp.org/documentation/ltsp-4.1/ltsp-4.1-en.html#AEN1777 -
> findes der andre nemmere alternativ hvor fremgangsmåde er mere
> "debianiseret"?

Den vel nok mest Debian-agtige måde er nok at bruge lessdisks fremfor
LTSP. Da er skrivebordet du præsenterer brugeren for Debian-baseret, og
dermed også opbygningen af menuerne.

Nyeste LTSP (endnu ikke i Debian stable) er også integreret med Debian.
Jeg tvivler dog på at det er den du mener (version hedder dér 0.87 -
selvom den vist er baseret på 4.1).

OBS! Tag ovenstående vurdering med forbehold - min holdning er farvet:
jeg er pakke-vedligeholder for lessdisks officielt for Debian!

 - Jonas

--
* Jonas Smedegaard - idealist og Internet-arkitekt
* Tlf.: +45 40843136  Website: http://dr.jones.dk/

 - Enden er nær: http://www.shibumi.org/eoti.htm