Re: Erfaring med trådløse routere

mandag 24 april 2006 12:22 skrev Jonas Smedegaard:
> Jeg kan varmt anbefale at bruge en Linux-baseret WLAN router:
> http://openwrt.org/

Smart.

> Eller hvis du orker at nørde, og køre Debian på routeren:
> http://linuxdevices.com/news/NS2939623667.html

Hmm. Interessant, men som du antyder er den nok besværlig at få fat på. Og jeg
tror egentlig ikke jeg gider rode så meget.

> Eller muligvis billigere, nemmere at skaffe, og mere "fremtidssikkert":
> Køb en NSLU2 og brug et USB-baseret WLAN-kort. Dette vil muligvis blive

Se det er i hvert fald en cool box den der NSLU2. Det vil jeg medgive. Men
efter at have kigget vejledningen igennem, så virker den godt nok en smule
besværlig at sætte op til mit formål. Der skal jo være nat på og alt muligt.
Det skulle gerne være rimeligt nemt at gå til.

Umiddelbart lyder planen dog på at skaffe sådan en linksys dims.

Tak for hjælpen alle.

Anders

--
 - Debian GNU/Linux - KDE 3.5.2 - KMail 1.9.1 -