Re: Jeg har ubudne gæster

Med

lsof

får du en liste over hvilke processer der kører, samt de filer processerne
bruger. Hvis du kører lsof når der bliver sendt onde mails, kan du formentlig
finde frem til den fil der starter mailen.

Men det hindrer dem jo ikke i at lave nummeret igen.

læs Torben Schou Jensens beskrivelse af hvordan man gør:

http://swampthing.dk/attack1/

Torben nævner også at det er værd at chekke for rootkit.

Det kan også være meget godt at køre noget find og få listet filer der har
www-data som bruger.

Flemming