Re: Opsætning af firewall i /etc/init.d

On Thu, 20 Jul 2006, Jonas Smedegaard wrote:

> Er der nogen særlig grund til at du vil bygge din firewall sådan
> halvejs "i hånden", men alligevel hægte den på Debian-automatik - som
> ikke længere understøttes i Debian?

Jeg ville blot sætte en firewall up så nemt og debiansk som muligt.

> Læs /usr/share/doc/ifupdown/README.Debian.gz - afsnittet op opgradering.

Den har jeg tilsyneladende ikke.

> Jeg kan anbefale at installere en firewall Debian-pakke. Min favorit er
> shorewall, men det er nok ikke den nemmeste at komme igang med. Der er
> mange at vælge imellem, nogle med grafisk brugerflade til opsætningen,
> andre med ekstremt komplekse muligheder, og atter andre som prøver
> automatisk at gætte sig til hvad der er dine behov.
>
> Følgende kommando fra en terminal kan (måske) hælpe:
>
>   apt-cache search firewall

Mange tak. Jeg havde blot taget den første firewall jeg stødte på i
Synaptic. kmyfirewall er tilsyneladende udemærket til mit formål. I lighed
med knetfilter opbygger den et skript, men kmyfirewall lægger også
skripterne i /etc/init.d/. Den ser vist også lidt mere fleksibelt ud.

/Finn

              Finn Aarup Nielsen, IMM DTU, Denmark
 Lundbeck Foundation Center for Intergrated Molecular Brain Imaging
   http://www.imm.dtu.dk/~fn/      http://nru.dk/people/fnielsen/